Vakantie! - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van ItsTimeForAfrica - WaarBenJij.nu Vakantie! - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van ItsTimeForAfrica - WaarBenJij.nu

Vakantie!

Door: Jesse

13 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Knysna

Maandag 11 Augustus

De dag begon al erg vroeg want een groep van 7, op de Doumas na, gingen naar Karatara om daar de opening van de week te doen op de Laerskool (Basisschool).
Klaas heeft daar het verhaal gehouden van LivingBall. Livingball is een organisatie die de basis van het christelijk geloof op Sportballen heeft geprint en hiermee evangeliseert.
Door middel van 4 kleuren en teksten vertelt de bal het evangelie: Zwart voor de zonde, Rood voor het bloed van Christus, Wit voor de Heilige Geest en Groen voor groei.
Ondertussen waren Jos en ik naar SAN Parcs om te proberen een overnachting in de natuur te boeken. Dit lukte echter niet dus werd de planning, of richtlijn zoals hier meer van toepassing is, veranderd.

In de middag was de vakantie begonnen en hebben we een wandeling gemaakt over een verlaten spoorlijn langs de kust. De uitzichten zijn werkelijk prachtig en het is er erg vredig. Dit was ook een mooie plek om onze stille tijd te houden waarin Els het had over een stuk uit Psalm 119 over Gods Leiding en een persoonlijke relatie met God.
Daarna hebben we JubileeCreek opgezocht, een beekje in een National Parc Waar we gezellig koffie hebben gedronken en de tijd hebben genomen voor je zelf om een moment met de Heer te hebben in de prachtige natuur. Inmiddels was het al schemerig geworden en Zijn we naar de Heads gereden, een mooi stuk aan de kust van Knysna waar een prachtige Braai plek is. Daar hebben we ondertussen in het donker gezellig gegeten. Na het eten heeft Theo ons weer thuis gebracht en zijn we lekker op bed gegaan.

Dinsdag 12 Augustus
Deze dag mochten we eerst even lekker uitslapen en konden we heerlijk rustig ontbijten. Rond 1en waren Theo en Jinke bij ons om naar het strand te gaan van Plettenberg Bay. Helaas was het wel bewolkt maar de stemming was er niet minder om. We hebben lekker kunnen Volleyballen, voetballen en ontspannen. Daarnaast hebben we zoals echte Hollanders betaamd een waterlinie gebouwd en de hoge golven getrotseerd. De Afrikanen die dan langs lopen kijken enigszinds raar op, aangezien het hier winter is en ze de tempratuur aan de koele kant vinden. Op het strand hadden we nog het geluk dat we Walvissen mochten zien, een keer mochten we zelfs een walvis uit het water zien springen.
S avonds hebben we bij T&J Thuis lekkere gevulde pannenkoeken gegeten en hebben we de film Courageous gekeken. Een echte aanrader over de taak van de man volgens de Bijbel.

Woensdag 13 Augustus
Vandaag was de dag waar veel van de avonturiers onder ons naar hebben uitgekeken. We zijn naar FaceAdrenaline geweest, de hoogste BungeeJump brug ter wereld. De brug is +/-216 meter hoog en de val tussen de 160 en 195 M waarin je snelheden bereikt tot 120 KM per uur. Van de groep zouden Thirsa, Marije, Els, Focco en Mark gaan springen en de rest wou mee de brug op om te kijken. Toen we er eenmaal op stonden en er een aantal gesprongen hadden waren Klaas en ikzelf echter ook zo enthousiast dat wij ook maar zijn gegaan. Het was een geweldige ervaring van Spanning, opwinding, angst, adrenaline, een onvoorstelbaar mooie omgeving en nog meer emoties. Werkelijk fantastisch. Naderhand, konden we de fotos en filmpje kopen en kregen we een certificaat dat we gesprongen hebben.

Daarna zijn we doorgereden naar Plettenberg Game Parc. Hier hebben we een een rondrit gemaakt in een grote open Landrover. Onderweg zijn we Springbokken, Gazelles, Redheartbeasts, Leeuwen, Wilddogs, Zebras, Struisvogels, Herten, Cheetas, BonteBokken, Neushoorns, Buffels, Krokodillen en Aapjes tegen gekomen. We konden als goep mooi in een Jeep samen met twee gidsen die van alles vertelden over de dieren en hun omgeving.

Vanavond gaan we nog naar Theo en Jinke toe om avondmaal te vieren, maar daar kan ik uiteraard nog niks over vertellen.

Groeten vanuit Knysna ZA
Jesse

• 14 Augustus 2014 - 20:38

Eddy En Ida Douma:

Jullie zijn gesprongen! Geweldig wat dapper, echte helden we zijn trots op jullie! maar bij nader denken waren we dat ook al. Leuk om jullie belevenissen zo te horen.

• 15 Augustus 2014 - 11:34

Marcus:

Wat een avontuur, geweldig lijkt mij dit om dit allemaal mee te maken, zo te lezen gaat het goed met jullie. Nog lekker genieten van die aantal dagen die jullie daar nog zijn! Groetjes van ons allemaal :)