Aankomst ZA - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van ItsTimeForAfrica - WaarBenJij.nu Aankomst ZA - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van ItsTimeForAfrica - WaarBenJij.nu

Aankomst ZA

Door: Thirsa

29 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Knysna

Na een lange reis van bijna 22uren zijn we zondagavond aangekomen op de airport van Kaapstad. Na een warm onthaal van Theo zijn we naar onze B&B vlakbij Kaapstad gereden om daar een nachtje te verblijven (want naar Knysna rijden duurt toch nog wel een halve dag). De eerste indrukken van Zuid-Afrika waren er niet meteen: het vliegveld deed modern aan en aangezien het donker was kregen we niet veel mee van de omgeving en natuur. Dus het was een hele verrassing toen we 's ochtends wakker werden en naar buiten keken. We hadden prachtig uitzicht op twee 'koppies' (bergen) en de lucht was strakblauw, ondanks de winter hier.

Na het ontbijt en de stille tijd, zijn we in het busje van Theo en een huurauto op weg gegaan naar Knysna. Joshua moest nog wel wennen aan het rijden aan de linkerkant van de weg en het schakelen met links. Ook de knoppen voor de ruiterwissers en de lichten waren andersom, en aangezien er vaak geknipperd moest worden met de lichten (als teken voor de auto's voor je dat je wilt inhalen over de middenlijn, dan kunnen zij iets meer in de berm rijden) en Jos dit wel eens vergat, zijn de ramen erg schoon geworden :D

We hadden een aantal stops onderweg naar Knysna en dezen bevatten vooral foto's en selfies maken, toiletteren, eten en koffie drinken. Onderweg heeft Theo ons veel verteld over de cultuur en natuur in Zuid Afrika, over hoe de mensen hier zijn en de taal. De taal hier lijkt erg op Nederlands, maar is veel beschrijvender en dus letterlijker. Dat is eigenlijk best simpel dus:)

In Knysna aangekomen zijn we eerst onze spullen wezen dumpen en acclimatiseren in onze B&B. Het eigenaarsechtpaar is hartstikke aardig en zorgt goed voor ons. En ze hebben een lieve hond genaamd Leo. Ondanks de verschillen in taal konden we elkaar dus goed verstaan en leuke taalverschillen uitwisselen (want zij vinden onze woorden weer heel grappig, en wij die van hen!). Nadat we alles geïnstalleerd hadden zijn we bij Theo en Jinke wezen dineren. Jinke had heerlijke Kerrie-rijst voor ons gemaakt en we zijn goed verzadigd geraakt. Het was fijn om Theo, Jinke en Ruben na een lange tijd weer te hebben gezien en we hebben een gezellige avond gehad bij de haard:)

Na een goede nacht slapen zijn we vanochtend optijd opgestaan om stille tijd te houden en lekker te ontbijten. Nu zijn we aan het genieten van de zon en het uitzicht, met Marije op de gitaar aan het oefenen. We gaan zo eventjes het Afrikaanse voedsel verkennen in de supermarkt en vanmiddag de sloppenwijk Oupad verkennen. We houden jullie op de hoogte!

Lieve groetjes uit Zuid-Afrika van ons allemaal!

• 29 Juli 2014 - 21:00

Eddy Douma:

Fijn om te horen dat jullie veilig zijn aangekomen. Josh houd je handen aan het stuur en wij bidden dan moet het goed komen.

• 30 Juli 2014 - 13:04

Eelkje:

Dank dat jullie ons op de hoogte houden!!! Geniet ervan, in zo'n land kom je niet elke dag!?
    En........Theo en Jinke, passen jullie goed op de groter geworden..................!
    Gister kreeg ik Fil.2:1en2 vanuit de Filippenzen en geef hem weer door aan jullie.
    Groet v. Ee

• 30 Juli 2014 - 13:28

Eelkje:

Filippenzen moet vanuit de Filipijnen zijn!!!!!!!!!!

• 30 Juli 2014 - 19:36

Thirsa Mensink:

Bedankt voor jullie berichtjes, binnenkort komt er weer een update! we zullen straks het bijbelstukje lezen bij het eten:)