Kaapstad/A'dam/Düsseldorf/Thuis - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van ItsTimeForAfrica - WaarBenJij.nu Kaapstad/A'dam/Düsseldorf/Thuis - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van ItsTimeForAfrica - WaarBenJij.nu

Kaapstad/A'dam/Düsseldorf/Thuis

Door: Thirsa

18 Augustus 2014 | Nederland, Leeuwarden

Zoals ook begonnen, zal ik ook afsluiten met een reisblog. Als het goed is heeft u van een ieder van ons één reisverslag gelezen en kunnen genieten van onze reis. De laatste dagen zal ik nu gaan beschrijven:

Zaterdag 16-08
Onze eerste nacht in Cape Town was goed bevallen, en vol nieuwe energie zijn we Kaapstad wezen verkennen. Met de rode CityTour (hop-on-hop-off bus) zijn we als allereerst naar de Tafelberg gereden. Met een hete temperatuur en in de brandende zon stonden we met z’n negenen te wachten in een lange rij voor de tickets, om het advies van Klaas om online tickets te bestellen niet op te volgen… Eenmaal onze tickets konden we met de kabelbaan naar boven, om met een iets koeler (maar lekkerder) temperatuurtje het uitzicht van de Tafelberg te bewonderen. Na een uurtje genoten te hebben van de flora en fauna op de Tafelberg zelf en het wonderschone uitzicht, konden we weer afdalen (met de kabelbaan gelukkig:)) ) om vervolgens met de Rode bus te vertrekken naar het volgende toeristische punt: één van de 5 mooie stranden van Kaapstad, deze lag aan de Atlantische Oceaan (denken we, we hebben niet geheel geluisterd naar de gids die ons informatie verstrekte via rode oortelefoontjes). Na een korte stop met ijs en milkshakes hebben we de tour door Kaapstad met de Rode bus afgemaakt en nog even geshopt. Toen hebben we in LongStreet een Afrikaans restaurant opgezocht om te gaan dineren, en vanwege een afzegging van een reservering konden wij er gelukkig met z’n 9en nog net bij. We hebben typische Afrikaanse dingen gegeten zoals Bobotie, springbok, struisvogel, kudu en krokodil, maar sommigen van ons kozen veilig voor biefstuk, die overigens ook superlekker en vooral groot was :D Onder het genot van Afrikaanse livemuziek hebben we ons buikje rond gegeten en zijn we terug gegaan om nog even te kunnen relaxen in onze B&B.

Zondag 17-08
Zondagochtend zijn we naar de Hillsong Church Cape Town geweest. Een grootschalige kerk waar veel massaal gebeurt (zo ook het opdragen van verscheidene kinderen) en veel verschillende soorten mensen komen. De muziek vonden de meesten van ons iets tegenvallen, aangezien wij hoge verwachtingen hadden opgesteld op basis van de goede muziek van Hillsong. De Preek van een Amerikaanse preker was echter erg goed, en samen met de sfeer was het een leuke ervaring
Na de dienst zijn we wezen eten bij een lopend buffet in een SteakHouse, en ook hier was ons buikje weer rond. Daarna zijn een aantal van ons een uurtje wezen wandelen naar het strand (aangezien het al 30 graden was en de zon rijkelijk scheen) en anderen zijn wezen sneupen en shoppen in een megagrote shoppingmall. Al met al hebben we veel plezier gehad die middag, en de humeuren werden alleen maar beter toen we met z’n 9en gezellig in één taxietje werden gepropt – alles om geld te besparen. De koffers waren gelukkig de vorige avond al ingepakt, dus was er nog even tijd om je op te frissen voordat we (in twee taxi’s deze keer) naar de Airport reden.

De Vlucht
Ook deze keer was de lange vlucht naar Amsterdam lekker rustig zonder turbulentie: helaas was er wel een onderdeeltje kapot waardoor het redelijk warm was in het vliegtuigje. Omdat we ’s nachts vlogen hebben de meesten van ons nog wel redelijk kunnen slapen, en voor de anderen onder ons waren het 11 lange, warme uren vol films, muziek en lekkere muffins (en ander eten, maar de muffins waren we top). Op Amsterdam aangekomen moesten we na 1.5 weer boarden voor Düsseldorf, en u mag 3x raden wie zijn oh zo belangrijke Boardingpass kwijt was; juist, degene met het noodpaspoort. Maar ook dat is weer goed gekomen en we zijn veilig geland in Düsseldorf, waar we ontvangen werden door familie, kerkgenoten of onze grote liefde ;) Nu zijn we weer allemaal veilig thuis in ons regenachtige kikkerlandje en kunnen we met veel plezier, dankbaarheid en blijdschap terugkijken op een vermoeiende maar ook opbouwende reis.

Ik wil iedereen alvast bedanken voor de gebeden, het volgen van deze reisblog of onze facebook en de interesse in onze reis:) Speciale dank voor de mensen die ons in de voorbereiding naar deze reis geholpen hebben, ons van of naar Düsseldorf gebracht hebben en natuurlijk de andere 8 geweldige personen waarmee ik deze reis heb mogen maken!

• 19 Augustus 2014 - 15:16

Koos.:

Welkom thuis!

En vooral even heerlijk acclimatiseren!!!

Tja, met z'n negenen in de taxi. Moet wel iets groter dan d' Audi geweest zijn waar ik doorgaans mijn werk mee verricht. 'k Heb ooit eens zeven bolle boffen (zo noemden we de jongens van dé Leeuwarder schemerwereldje meestal) in één taxi - toen was het een Mercedes - vervoerd en mij uiteindelijk met een royale tip beloonden, maar de eerlijkheid te zeggen biedt dat het eigenlijk niet kon... Maar het was nog in mijn aanvangsjaren op de taxi. Lui die enorm vervelend tegen een chauffeur konden doen en zijn waarop ik de beslissing nam om die ene keer een zevental passagiers in mijn taxi te laten. 1 Keer maar sindsdien toch maar niet weer met zulk een grote aantal in één taxi.

Overigens jullie reisblog met belangstelling gevolgd en hoor vast nog wel meer van jullie.

Met vriendelijke groet, Koos.