Op pad in Oupad - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van ItsTimeForAfrica - WaarBenJij.nu Op pad in Oupad - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van ItsTimeForAfrica - WaarBenJij.nu

Op pad in Oupad

Door: Klaas en Matijs

30 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Knysna

29-07-2014

Die dag begon met een lekker zonnetje. Na die ontbijt gingen Mark en Jesse met die Theo-bus naar die High school in die Knysna, die school van die Ruben. In die pauze hadden zij een worship moment. Die rest van die groep ging naar die supermarkt om die boodschapjes te doen. Na die lunch gingen we lekker van die lekkere zonnetje genieten door op die boventerras te zitten.
Vervolgens kwam die Theo-bus om ons naar die Oupad te brengen. Hier waren die Frans, Gosse en Simone van die IM (Immanuel Ministries). We kregen hierbij een informatief praatje van die Frans Alkema, hij vertelde over die ontstaansgeschiedenis van die IM. Daarnaast vertelde hij over die levensverhalen van die mensen uit die wijk. Hierna gingen we met die Frans, ook wel die vader genoemd door die lokale bevolking, die wijk in. Die kinderen kwamen al snel op ons afvliegen en waren erg blij met ons. Ze sprongen rondom en op ons, met name die jongste kinderen waren erg uitbundig en hebben weinig besef in welke omgeving ze opgroeien. We zagen schrijnende huisjes waar veel mensen in moeten leven.
Met die avondeten was het even zoeken omdat die keukengerei niet geschikt is voor koken voor die grote groep, maar we hebben uitstekend gegeten. In die avond hebben we nog gezellig afgesloten met spelletjes. Hierbij waren vooral die koehandel en skipbo in trek.

30-07-2014
The Heads en Kidsparty.

Na die ontbijt gingen wij al snel on tour met die Theo-bus. Eerst gingen we naar die Knysna om daar verschillende kanten van die centrum te bekijken. Hierbij hebben we die boodschapjes gedaan in die grote supermarkt en water gevuld bij die Oase. Via een steile berg gingen we naar The Heads. Dit is een prachtige omgeving waarbij je uitkijkt op die oceaan. We zijn zover mogelijk naar die zee toegegaan, hierbij moesten we klauteren over die rotsen. Verder hadden we fantastisch uitzicht over die zee en die bergomgeving. Er zijn hier mooi wat fotootjes gemaakt van die prachtige plaatsje. Op die terugweg stonden er 4 eventjes stil, dit betrof Theo, Matijs, Marije en Mark. Het gevolg was dat die mensen helemaal nat werden doordat die golf tegen die rots aansloeg en die water over die mensen kwam. Na die verfrissende moment zochten we een mooi plekje op om die stille tijd te houden. Hierbij gingen we ook kort uiteen om persoonlijk God te zoeken.
Na die snelle hap zijn we weer opgepikt door die Theo-bus en gebracht naar White Location. Dit is een andere locatie van IM, verder is die wijk vergelijkbaar met die van Oupad. Toen we aankwamen zaten die kinderen epap te eten. Dit gebeurde in een extreem klein gebouwtje waar ruim 60 kinderen hutjemutje op elkaar zaten. Na die korte rondleiding van die Frans in die wijk zijn we begonnen met die kidsparty. Deze kinderen nog nooit een kidsparty hadden gehad. Na die korte introductie en een ijsbreker hebben we liedjes gezongen, wij hebben twee met gebaren ingezet (hoofd, schouders, knie en teen; Who is the King of the jungle). Die kinderen zongen ook een liedje (Alfa and Omega) en hebben een dansoptreden gedaan. Na die liedjes hadden we een dramastukje waarin een boodschap zat verwerkt. Die boodschap hebben we naderhand nog kort uitgelegd, moderne versie van die barmhartige samaritaan. Vervolgens hebben we na die pauze spelletjes met die kinderen gedaan. Die kinderen vonden alle spelletjes super leuk om te doen en wisten van geen ophouden. Die kidsparty was al met al een geslaagde dag!

Voor die oplettende lezer: Hoe vaak is het woord ‘die’ geschreven in die blog?

Die groeten,
Die mantsjes.

• 31 Juli 2014 - 13:18

Nynke De Jong:

Dag allemaal en speciaal Focco en Marije,

Leuk om zo al even een beginnetje van jullie reis te lezen! Wat leuk hoe de kinderen op jullie reageren.
    Veel zegen, veel plezier, veel mooie ervaringen toegewenst!
    En ik blijf jullie blog volgen :)
    Groetnis, Nynke

• 02 Augustus 2014 - 19:44

Durk En Liesbeth:

Hallo jongelui,

Fijn jullie leuke verhalen te lezen. we zijn benieuwd welke leuke avonturen jullie allemaal nog meer gaan beleven. Zingen en dansen zijn dus nu ook toegevoegd aan het lijstje met jullie gaven. ;-).
    groetjes Durk en Liesbeth.